Bez nazwy

Jabłka
Zjedz jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie ci potrzebny” Jabłka-bogate są w witaminę C, potas oraz żelazo. Jabłka jedzone na surowo wzmacniają układ odpornościowy,serce, układ nerwowy, mięśnie i poprawia pracę wątroby. Owoce te są niskokaloryczne i sycące, dlatego też są zalecane przy odchudzaniu. Zatem o jedzeniu jabłek powinni pamiętać głównie nałogowi palacze, mieszkańcy dużych miast, ośrodków przemysłowych oraz osoby mające w pracy styczność ze związkami toksycznymi i stresem..

banan

Banany
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia.Regularne jedzenie bananów chroni układ krążenia. Owoce są bowiem źródłem potasu, obniżającego ciśnienie tętnicze krwi.  Średni banan zawiera niemal tyle samo magnezu,co garsc orzechów, dzięki temu  poprawia pamięć i koncentrację,co jest korzystne w pracach wytężających umysł. Dwa banany zapewnią ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny ,nawet , gdy jesteś wyczerpany lub przemęczony,  to banan postawi cię na nogi. Energia dostarczana przez te owoce  napędza organizm na dłużej, niż kofeina, czy słodka przekąska. 

kiwi

Kiwi
Kiwi stanowi bogate źródło witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem i chroni organizm przed działaniem wolnych rodników,wykazuje właściwości przeciwzapalne. Regularne spożywanie tego owocu może się przyczynić do redukcji objawów towarzyszących zapaleniu kości i stawów. Zawarte w owocu kiwi związki polifenolowe wywierają korzystny wpływ naukład sercowo-naczyniowy 

winogrono

Winogrono
Winogrona są skarbnicą witamin i składników mineralnych. Zawierają witaminy C i A, witaminy z grupy B, potas, fosfor oraz wapń, magnez, cynk, miedź, żelazo.,a także jod - niezbędny dla funkcjonowania tarczycy. Są także zasadotwórcze, co pomaga w pozbyciu się nagromadzonych w organizmie kwasów.

gruszki

Gruszki
Gruszki to owoce, których właściwości i wartości odżywcze są nie do przecenienia. Gruszki,, zawierają jod - minerał poprawiający funkcjonowanie tarczycy, a także są skarbnicą boru - minerału poprawiającego pracę mózgu. Dodatkowo gruszki mogą zapobiec udarowi mózgu i rozwojowi nadciśnienia. Gruszki  są  bogate w: fosfor, wapń, magnez, sód, miedź, żelazo oraz zawierają  witaminy: A, B1, B2, B6, C i PP.

Śliwki

Śliwki
Zdrowa dieta nie obejdzie się bez nich.Zawierają witaminy C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty. Mają sporo witamin z grupy B, dzięki czemu wpływają łagodząco na nasz układ nerwowy. Śliwki wykazują także działanie przeciwnowotworowe i przeciwmiażdżycowe. Zawarta w ich pestkach amigdalina uznawana jest za związek pomocny w walce z rakiem.

pomarancze

Pomarańcze
Pomarańcza ma dużo beta-karotenu i witaminy C oraz wody. Woda doskonale wypłukuje z organizmu toksyny, a witamina C jest cenionym antyoksydantem, który unieszkodliwia agresywne cząstki tlenu powstające m.in. z powodu stresu, palenia papierosów, alkoholu, małej ilości snu. Jedna pomarańcza pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C.
Pomarańcze zawierają też dużo  witamin z grupy B (w tym kwas foliowy) korzystnych dla skóry i nerwów oraz cennego potasu, od którego zależy prawidłowe ciśnienie krwi i rytm serca.

mandarynki

Mandarynki
Mandarynki zawierają witaminy  C i A - naturalne przeciwutleniacze  wspomagają układ odpornościowy, hamują działanie wolnych rodników odpowiedzialnych za proces starzenia, a także poprawiają kondycję skóry oraz chronią przed chorobami oczu.Mandarynki zawierają nobiletynę - flawonoid, który pomaga zwalczać otyłość, zapobiegać cukrzycy typu 2 i miażdżycy naczyń

truskawki

Truskawki
Witaminowa bomba dla zdrowia i urody. Zawierają witamine C  , witaminy z grupy B, w tym witaminę B1 i B2 oraz witaminę PP, która m.in. utrzymuje skórę w dobrej kondycji, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nerwów i przewodu pokarmowego. Zawarty w truskawkach wapń i fosfor wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni.Ze względu na wysoką zawartość żelaza truskawki są ważnym składnikiem kobiecej diety,poniewaz Chronią przed anemią, wzmacniają organizm, wpływają korzystnie na cerę i włosy. 

maliny

Maliny
Zdrowe, soczyste, pachnące maliny uwielbia każdy  i slusznie. W owocach malin są kwasy organiczne (m.in. cytrynowy, jabłkowy, salicylowy), pektyny, antocyjany, cukry, związki śluzowe, lotne związki zapachowe. Jest również bogactwo witamin (m.in. C, E, B1, B2, B6) oraz wiele substancji mineralnych - przede wszystkim potas, magnez, wapń, żelazo).

brzoskwinie

Brzoskwinie, morele, nektarynki
Owoce pełne witamin. Są cennym źródłem beta-karotenu i błonnika. Zawierają też sporo witamin z grupy B, witaminę PP i nieco C, a także wapń,żelazo,magnez.adane regularnie oczyszczają organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii.

czeresnie

Czereśnie i wiśnie
Należą do najbardziej wartościowych owoców. Pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i wygląd, a nawet pomagają leczyć niektóre dolegliwości, np. artretyzm. Porcja czereśni dostarcza też dużej dawki jodu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania tarczycy.Zawierają potas,witaminy z grupy B, a przede wszystkim witaminy B5,witaminy A i C a także wapń i żelazo.